Audyt zakupów

Audyt zakupów to proces analizy, drążenia i weryfikacji działalności zakupowej organizacji w obszarze surowców do produkcji bądź towarów handlowych. Celem audytu jest identyfikacja i eliminacja błędów czy nieefektywności w działaniu. Audyt powinien wykrywać również braki w procesach, czyli czynności, które powinny być wykonywane a z jakiś powodów są zaniedbywane. Jego celem jest zwiększenie efektywności zakupów i doprowadzenie do minimalizacji kosztów.

Audyt zakupów obejmuje kilka kluczowych etapów:

  • Przygotowanie do audytu, określenie celu i planu działania.
  • Przeprowadzenie wywiadów i analiza dokumentów dotyczących działalności zakupowej, aby uzyskać pełny obraz procesu.
  • Raportowanie stronie zlecającej uwag i zaleceń dotyczących działalności zakupowej.
  • Wdrożenie wytycznych i zaleceń audytu.

Audyt zakupów pozwala na identyfikację problemów, takich jak nieefektywne wykorzystanie środków finansowych, niezgodności z przepisami prawnymi, brak procedur zakupowych lub brak kontroli jakości dostawców. Audyt może również pomóc w identyfikacji potencjalnych oszczędności kosztów, poprawie jakości dostaw oraz zwiększeniu efektywności procesów zakupowych.

Niezależnym działaniem, które może być wykonane zarówno przed jak i po audycie, które ma szansę na podniesienie efektywność zakupów jest optymalizacja struktury asortymentu

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz